Site Loader

Je to mu rok, co jsem se poprvé obul naplno do marketingu a salesu v pojištění, a musím říct, že je to znát. To, co se nám podařilo uzavřít při mé práci na part-time za 4 roky, jsme nyní uzavřeli za rok.

Suma sumárum jsme dali 1,75 milionu, což není vůbec daleko od mého cíle na první rok 2 miliony.

Je nutno poznamenat, že 99% dealů je crossell. I tak se ale stále bavíme o obchodě, který není úplně snadný, jelikož se jedná o vysoce konkurenční prostředí.

Naše konverze se nyní pohybuje kolem 25%, nicméně myslím si, že to není strop.

Kromě aktivit jako měření, kvalifikování klientů apod., které jsem zmínil v minulých článcích – dole odkazy, se v poslední době zaměřuji na další věci

1) Email Follow-upy a jejich efektivita

Cílem každého mého follow-upu je tak trochu vyprovokovat klienta k akci, jelikož všichni rádi odkládáme věci na později. U pojištění je stěžejní získat podrobné podklady, což někdy může být dlouhý proces, zejména u firem.

Dříve jsem vše obvolával na desetkrát. Často jsem ale klienty zastihl někde na cestě, kde neměli možnost si poznamenat náš rozhovor. Momentálně používám sérií emailů, kterou prokládám telefony. Mají za cíl připomenout se klientovi, dát mu najevo, že chápu jejich vytíženost a zjistit, zda chce opravdu uskutečnit poptávku.

Zjistil jsem, že mi to ušetří nemálo času. Udržuji s klientem snadno kontakt, aby mě měl v povědomí a rychle odhaluji ty, kteří změnili názor na zaslání podkladů.

2) Filtrování

Správné cílení je nová obchodní mantra. Rozhoduje o tom, jak moc se nadřete pro uzavření nového dealu.

Filtrování produktů – které produkty jdou nejvíce na odbyt, jaký segment klientů, B2B nebo B2C.

V současné době nastavuji filtry v CRM, které by měli zvýšit konverzní poměr.

3) Poznání, co mě baví

Dostávat se do flow, v mém případě volání, emaily, kreativa a studium je často náročné. Stále více si uvědomuji se co mě baví a co ne.

Aktivity si zatím rozděluji na:

  • získávání nových leadů (navolávání) 60%
  • follow-up strategie 30%
  • tvorba obsahu a zlepšování webu 10%
  • zákaznická péče 10% (zatím nemám tolik klientů)

4) Získávat zpětné vazby od klientů a zapisovat si je

Tohle je něco, co mě vždy nabudí. Zároveň je lze chytře použít v marketingu. Snažím se po každém uzavřeném dealu získat zpětnou vazbu


Post Author: Petr Šach

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *